Jaký je význam předávacího protokolu

Jaký je význam předávacího protokolu

Leckdo by si pomyslel, že si prostě kupující a prodávající, nebo majitel a nájemník, podepíšou mezi sebou smlouvy, předají si klíče a mise je splněna. Důležité je však nezapomenout si nemovitosti řádně převzít a předat. Protože co je psáno, to je dáno.

V kupní nebo nájemní smlouvě se většinou pouze zmiňuje vybavení, se kterým se daná nemovitost prodává, či pronajímá. Předávací protokol je v podstatě zápis předání, který obě strany podpisem potvrdí. A co lze do předávacího protokolu zapsat? Co by tam chybět nemělo?

U nájmu bychom se měli zaměřit na stavy měřidel - teplá voda, studená voda, plyn, elektřina, dálkové měřiče tepla na topeních. Dále se většinou uvádí počet klíčů od nemovitosti, pokud není v nájemní smlouvě, tak soupis pronajímaného vybavení. Je dobré si do předávacího protokolu nechat vždy podepsat i stav pronajímané nemovitosti. Abychom předešli sporům o to, kdo vady v nemovitosti způsobil. Natržené lino v chodbě, ulomený jezdec na zástěně sprchového koutu. Lze namítat, že se jedná o banality. Pamatujte na to, že stejně jako jste byt převzali, tak ho i budete předávat zpět majiteli a znovu sepíšete předávací protokol. 

V případě koupě nemovitosti samozřejmě stejně platí stavy měřidel, klíče od nemovitosti a opět bychom tam alespoň minimálně sepsali vady. Třeba vady, které vznikly od doby prohlídky, do doby předání. Zmínili bychom i nevyklizený sklep a datum, do kdy ho původní majitel hodlá vyklidit. Pokud není v kupní smlouvě uvedeno, je dobré sepsat movitý cenný majetek, který v nemovitosti zůstal a prodávající vás ubezpečuje, že ho již chtít nebude.

Suma sumárum, předávací protokol je zápis o stavu nemovitosti, kterou jste do svého opatrovnictví dostali. Nikdo nerad papíruje, ale řádně vyplněný předávací protokol vám může ušetřit mnoho peněz stržených z kauce, třeba jenom proto, že se vám nechtěla řešit nefunkční myčka, protože ji stejně nebudete používat.  V případě prodeje nemovitosti vám zase může ušetřit spory o skryté vady nemovitosti, protože to, že jsou zdi plesnivé, jste do předávacího protokolu zapsali a kupující to svým podpisem stvrdil.

Spěchat se vcelku nikdy moc nevyplácí a dělat věci napůl také ne. Trvejte na předávacím protokolu, řádně vše zkontrolujte, sepište, pozvěte si k podpisu klidně další osoby jako svědky. Můžete si tím ušetřit spoustu nemilých potíží.

Správný realitní makléř samozřejmě všechno toto zajistí za vás a se všemi potřebnými náležitostmi. V případě dotazů mě neváhejte kontaktovat.

Vladimír Suk
Autor: Vladimír Suk

  • V realitách působím od roku 2012 a veškeré mé pracovní aktivity byly vždy spojené s úctou, profesionálním a individuálním přístupem ke klientům. 

Práce realitního makléře mě naplňuje a snažím se ji odvádět na špičkové úrovni. Točím video prohlídky, využívám profesionálního fotografa, vytvářím Home Staging, virtuální prohlídky, webové stránky nemovitosti, pracuji na sociálních sítích... vše s jasným cílem. Prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu k vaší plné spokojenosti. 

Zajistím rovněž veškeré profese pro nezbytnou úpravu nemovitosti před jejím prodejem, jako je její vystěhování, výmalba, úklid, opravy a ostatní potřebné činnosti pro její zatraktivnění. 

Pokud se nechystáte nemovitost prodávat, ale potřebujete jen poradenství a pomoc při její koupi, nebo tržní ocenění pro dědické řízení nebo vypořádaní spoluvlastnictví, jsem Vám rovněž k dispozici.

Proč vznikly tyto stránky?

Je všeobecně známo, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž a rozdíl mezi makléři může být i v dnešní době, řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu. 

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Dbám na svém dobrém jménu a pověsti. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů. Prioritou je pro mě dotažený obchod a odměnou spokojenost prodávajícího i kupujícího.

Pokud jste dočetli až sem, děkuji za Váš čas. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu osobně u kávy, nebo můžeme Vaše otázky probrat také po telefonu, nebo videohovoru.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení